Zarówno w wyniku kolizji, drobnych parkingowych zarysowań, jak przez opady gradu, może dojść do wgnieceń w karoserii. Jeśli uszkodzenia są niewielkie, nie ma potrzeby usuwania ich wraz z lakierowaniem. Zdecydowanie lepiej jest postawić na metody, które tego nie wymagają. Jakie? Które z nich są skuteczne?
- Jak usunąć wgniecenia w aucie?
- Bezinwazyjne usuwanie wgnieceń
- Metody usuwania wgnieceń bez lakierowania
Jak usunąć wgniecenia w aucie?
W sytuacji, gdy na karoserii pojawią się wgniecenia, można poradzić sobie na kilka sposobów. Najpopularniejszym z nich jest oczywiście wyrównywanie mechaniczne i lakierowanie. Jednak tego typu działanie jest dość inwazyjne. Warto wspomnieć o tym, że to także naprawa dość czasochłonna, a przed to – droga. Co więcej, nie zawsze pozostaje niezauważona, zwłaszcza przy metalikach. W nich trudno o perfekcyjne dopasowanie barwy lakieru. Lepiej więc poszukać innych metod. Nowoczesne, bezinwazyjne usuwanie wgnieceń bez lakierowania wykonuje się np. techniką PDR (wgniecenia.pl). Na czym polega?
Bezinwazyjne usuwanie wgnieceń
Technika PDR z angielskiego „Paintless Dent Repair” to usuwanie wgnieceń w karoserii bez konieczności późniejszego lakierowania powierzchni. Możliwe jest do zastosowania jednak tylko wówczas, gdy nie doszło do naruszenia struktury lakieru.
Warto wiedzieć, że taka metoda usuwania wgnieceń jest uznawana przez towarzystwa ubezpieczeniowe. Można więc jej dokonując liczyć na to, że koszty, jakie się poniosło w tym celu, zostaną zwrócone.
Zaletą usuwania wgnieceń bez lakierowania jest to, że samochód w ten sposób naprawiany, nie traci na wartości. Nie widać, że coś było reperowane. Jest to przede wszystkim zasługa faktu, że żaden z elementów nie jest ponownie lakierowany. Nawet, jeśli chce się sprzedać samochód i kupiec przyjedzie z miernikiem lakieru – nic nie wykryje.
Metody usuwania wgnieceń bez lakierowania
A z jakich metod usuwania wgnieceń bez lakierowania można skorzystać? Wyróżnia się dwa sposoby: wyciągania i wypychania. Stosuje się je w zależności od tego, w którym miejscu na karoserii są wgniecenia.
Metoda wypychania sprawdza się w miejscach, w których jest dojście od spodu blachy, a więc w sytuacji, gdy wgniecenie jest na masce, drzwiach, klapie bagażnika lub na błotniku. Aby wypchnąć takie wgniecenie, potrzebne są wypychacze blacharskie. Stosuje się akcesoria zwane heblami. Mają różne zakończenia. Dobiera je się do kształtu wgniecenia.
Drugim sposobem na usunięcie wgnieceń jest wyciąganie, określane również metodą „na klej”. Taki sposób sprawdza się, gdy wgniecenie jest w miejscu, do którego jest utrudniony dostęp, a dostanie się od spodu wymagałoby dużo pracy i demontażu praktycznie połowy pojazdu. Aby usunąć w ten sposób wgniecenie, należy mieć specjalny klej, „grzybek” i wyciągarkę. Przykleja się grzybek w centrum wgniotki i operuje dźwignią wyciągarki tak długo, aż sam się odczepi, a blacha wróci na swoje właściwe położenie.
Jak widać, da się usunąć wgniecenie, bez konieczności lakierowania uszkodzonego miejsca. Oczywiście najważniejsze jest, by nie doszło wcześniej do zniszczenia powłoki lakieru. W zależności od miejsca uszkodzenia – wyciągając lub wypychając – można usunąć małe wgniotki i cieszyć się nieskazitelnym wyglądem samochodu.
brak komentarzy